TILBURG - De Tilburg University Challenge is een innovatie en ondernemerschap competitie voor alle studenten van de Tilburg University. Gedurende deze competitie hebben de deelnemers intensief samengewerkt met relevante organisaties in verschillende vakgebieden. Door middel van online coaching van business partners, workshops over veel verschillende onderwerpen, zoals customer validation, en het Speed Dating event, hebben studenten hun idee of start-up naar een hoger niveau getild.

Deelnemers
De afgelopen twee maanden hebben deelnemers hard gewerkt aan het verder ontwikkelen van hun projecten. Samen met coaches wiens expertise gekoppeld was aan een van de vele onderwerpen, hebben de studenten hun innovatieve ideeën verbeterd en een businessplan opgezet. Daarnaast hebben studenten een aantal workshops gevolgd, waarin ze waardevolle feedback ontvingen om te vervolgens te integreren in hun projecten. Ook in het online Speed Dating event, kregen zij de gelegenheid de coaches te ontmoeten en meer te weten te komen over het bedrijfsleven. Uiteindelijk hebben de top 20 teams de puntjes op de i gezet voor hun pitch tijdens de laatste workshop. Nu zijn ze klaar om hun project nog één laatste keer te presenteren voor de jury tijdens de Grand Finale.

Jury
Om de top 20 projecten te beoordelen, is er een deskundige jury. De jury bestaat uit verschillende leden, allemaal beschikkend over een andere relevante expertise. Zij zullen een aantal aspecten in overweging nemen, zoals innovativiteit, haalbaarheid, en social impact. In de categorie Ideation, zullen de volgende juryleden aanwezig zijn: ​Piet Hein Prince namens Crowe Foederer, Bas Kapitein namens Midpoint Brabant, en Mark Wiebes namens de Nationale Politie. In de categorie Business Ready/Startup, zullen de volgende juryleden deelnemen: Koen Vriends namens Defensie, Bas Snels namens Rabobank, Johan Ringeling namens Interpolis, en Christina Schiller namens DLL.

Online Grand Finale
We starten deze Finale met een warm welkom door onze host, Florian Dirkse, waarna 20 aangrijpende pitches worden gepresenteerd. Hierna is jouw rol als publiek belangrijk, want je kunt digitaal stemmen voor jouw favoriete team. Vervolgens start een Q&A sessie met de top 3 teams van elke categorie. Zodra het juryberaad compleet is en alle stemmen zijn geteld, begint het spannendste onderdeel van deze Finale. Het winnende team van beide categorieën Ideation en Business Ready/Startup (ter waarde van €2000 en €3000 respectievelijk) wordt bekend gemaakt. Daarnaast wordt de Audience Award (ter waarde van €500) uitgereikt aan de publieksfavoriet.

Datum: ​12 november
Tijd: ​15:30 uur - 17:15 uur
Locatie: ​Online live-stream via het Tilburg University Challenge​​ Youtube kanaal​​ of​​ website

Wil je dit fantastische online evenement boordevol innovatieve pitches, spannende Q&A’s en natuurlijk de prijsuitreiking aan het einde van de middag, niet missen? Kijk de finale van de Tilburg University Challenge vanuit je luie stoel, met een hapje en drankje, en sluit je aan bij het online publiek!