TILBURG - Een 78-jarige Tilburger is slachtoffer geworden van helpdeskfraude. Hij werd op woensdag 17 november 2021 gebeld door een man die zich uitgaf als medewerker van de ABN-AMRO bank. Volgens die medewerker was de bankpas van de aangever gescand bij een onbemand tankstation. Ook hadden ze nog net een frauduleuze transactie naar een Oost Europees land kunnen tegenhouden. Hij vertelde dat een medewerker van een koeriersbedrijf de bankpas zou ophalen omdat deze vanwege de veiligheid 'uitgelezen ' moest worden. De bejaarde man gaf vervolgens in goed vertrouwen aan een man die zei van Post.nl te zijn de bankpas mee. De ophaler was een getinte man, circa 25 jaar oud met kort donker haar. Uit de bankgegevens blijkt dat kort daarna met deze pas enkele duizenden euro's werd opgenomen.


De pinner staat duidelijk op beeld en wij zijn op zoek naar de identiteit van de verdachte! Weet u waar we hem kunnen vinden? Geef uw tips door via het tipformulier of 0800-6070. Anoniem kan uiteraard ook via 0800-7000.

Trap er niet in!
Banken benaderen u niet telefonisch met allerlei vragen over uw privé bankgegevens. Vaak zijn het de wat ouderen onder ons die de criminelen uitkiezen als slachtoffer. Waarschuw uw familie, ouders of grootouders om hier niet in te trappen. Help ons mee de dader op te pakken. Maar vergeet niet dat u zelf ook veel kunt doen om dit te voorkomen. Allereerst geef nooit bankgegevens door via de telefoon, nooit. Maar vertel ook uw omgeving erover, zorg dat uw omgeving zich bewust is van de risico’s.